Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

brnl

Zajímavé

jsem se podíval na ten obrázek blogera a hned mi bylo jasné co se tak asi dočtu. 8-o

0/0
30.8.2009 18:48

brnl

Re: Zajímavé

Copak by bloger říkal tomu kdyby se někdo takto rozhodl ponechat přírodní vývoj a obnovu Rusa domácího někde v sousedním bytě.

Ono opravdu těžko tomu lýkožroutovi vysvětlovat že se má držet jen na tom "chráněném" území.

0/0
30.8.2009 18:52

toncek

Poctivá informační práce

Ten článek je ideologicky naprosto neutrální a netvrdí přímo nic z toho, co vyvozuje např. SIDO09. Je sice jasné, že kontext této vyhrocené diskuze někoho nutí vyvozovat z účasti na dobrovolnické práci příslušnost k aktivistickému hnutí, ale KAŽDÝ, kdo chce věcně diskutovat, musí zůstat u faktů. A ta z článku nejsou vůbec ideologicky deformována, snad jen mírně nepřesná ( miliony let smrkových porostů u Pramenů Vltavy ???? ).

Jádro problému JE samozřejmě v optice náhledu na hodnoty. Pokud tedy "pouhá" genetická, evoluční a autonomně-přírodní informace nemá cenu, pak nemají žádné národní parky smysl. Ale buďme důslední: ta myšlenka totiž naprosto neodvratně vede k úloze člověka na Zemi. Věříte, že jsme schopmi něco STVOŘIT? Fakt? Pak tedy : Po nás potopa....

0/0
22.8.2009 20:23

SID09

Re: Poctivá informační práce

To s čím dnes experimentuje správa Národního parku Šumava už zkoušel správce bavorské části Šumavy někdy v 50. letech a zjistil že to nejde. Experiment přerušil, kůrovce zničil osvědčeným způsobem a navíc měl mezinárodní ostudu protože kůrovec z Bavorska nelegálně přešel přes hranice do ČSSR a začal ožírat stromy v socialistickém vlastnictví. Dnes se role obrátily - správa Národního parku Šumava experimentuje a z Bavorska přichází protesty, jeden z nich skončil i u prezidenta Klause. Z chyb se neumí poučit jen hlupák.!!!!;-O

0/0
23.8.2009 21:19

miroslav.kutal

Re: Poctivá informační práce

Z věty "Teď u pramenů Vltavy, i všude jinde, kde po milióny let rostly smrkové

lesy..." lze možná vyvozovat, že u pramenů Vltavy kůrovec žije milióny let, ale myslel jsem tím obecně přítomnost kůrovce ve smrkových lesích, které v různých geologických dobách rostly v samozřejmě různých oblastech a nadmořských výškách. U pamenů Vltavy roste les samozřejmě kratší dobu, asi pár tisíc let od konce poslední doby ledové a šíření smrku do vyšších poloh.

0/0
26.8.2009 11:23

EWCZ+

Re: Poctivá informační práce

No a co rikate, nemelo by se v tech vyssich polohach obnovit to puvodni zaledneni? Ty odporne smrky ;-D tam musely ubezdusit a vytlacit spoustu pionyrske flory  ktera se uchytla pote, co ledovec zmizel. Kdyz puvodni, tak puvodni...  Nebo myslite vratit se az k tretihorni teplomilnejsi flore? Ja jsem pro, ja zimu nerada ;-)

0/0
30.8.2009 16:47

moor

někdy ale mají pravdu peníze

Je škoda, že někteří lidé si dělají ze zásahu kůrovce náboženství. Lýkožrouta je třeba otrávit a dřevo vykácet a odvézt. Takhle vypadá NPŠ v představách těch, co si z kůrovce udělali náboženství. Vlastně ne z kůrovce, ale z peněz, které za dřevo dostanou. Ano , peníze na dřevo - toť Bůh mnoha dnešních souputníků.

0/0
12.8.2009 18:51

SID09

Re: někdy ale mají pravdu peníze

To je normální ekoterorismus, co se na Šumavě děje. Parta darebáků se chce proslavit a tak se jí podařilo značnou část lesů na Šumavě  zlikvidovat. Stávající  ekovedení by se mohlo zamyslet o kolik kyslíku jsme přišli díky jejich experimentům !!Ve srovnání s touto kalamitou je vykácení napadeného lesa a následné zničení větví bohulibou činností. !!!!!! 

0/0
23.8.2009 21:32

toncek

Re: někdy ale mají pravdu peníze

"...o kolik kyslíku jsme přišli.....?". Dikce Fikce! Pane jo, Vy to teda umíte!

Ještě by to chtělo objasnit čtenářům klášter Schlagel, rozhodnutí bavorského ústavního soudu, prostě pár věcví na něž tento přístup nevystačí. Obvykle se do toho na pomoc povolávají Tatry, Vítkovsko....

P.S: že by ti aktivisti-ekoteroristi měli fakt prsty až v bavorské justici, které se zřejmě chová jak náš ÚOHS za p. Peciny, mr. Vysočina?

0/0
24.8.2009 6:49

j@ck

nejsem odbornik

ale muj laicky nazor je, ze i za toho kurovce muze nakonec clovek, a to vysazovanim monokultur. Cesko je podnebne zeme, kde by mely rust prevazne smisene jehlicnato-listnate lesy. Pokud clovek umele vysadi jen smrky, tak se nemuze divit, ze se kurovec siri jako pozar a znici cely les.

0/0
10.8.2009 14:17

SID09

Re: nejsem odbornik

Tady není řeč o monokultuře. Pěstované lesy si lesníci hlídají - tedy většinou. Tady je řeč o územích na které ochranáři vztáhli své ruce - ( jako  by jim patřily ) a snaží se na nich zavádět jimy navrhovaná opatření, bez ohledu na letité zkušenosti. Co je je podle nich zelené, to je hezké, bez ohledu, zda z toho je nějaký užitek, či nikoliv a zda jimi okupované území způsobí následně škody v několikasetkilometrové vzdálenosti. !!;-O

0/0
10.8.2009 14:25

SID09

Re: nejsem odbornik

Podle autora jsou tedy vzrostlé lesy úplnou zbytečností a naprosto si vystačíme s divokými křovinami a malými semenáčky, které nikdy nedospějí v dospělce. 

0/0
10.8.2009 14:28

miroslav.kutal

Re: nejsem odbornik

Zajímavá interpretace. Asi si to budete muset přečíst ještě jednou.

0/0
11.8.2009 17:57

SID09

Re: nejsem odbornik

Příroda si samozřejmě poradí sama, jen člověk z toho šípku, bezu a kopřiv nebude mít moc užitku.

Předhazujete Německo a jejich zkušenosti a nějak zapomínáte tady uvést že si už delší čas na naši nečinnost němci ztěžují protože se kůrovec samozřejmě stěhuje i k nim.

Rád bych upozornil že už v sedmdesátých letech byly na Šumavě smrkové stoleté monokultury a už v těch letech se všechny problémy  sváděly na hamižnost kapitalistů z první republiky kteří je tu založili. Díky této hamižnosti měli lidé práci a užitek o sto let později. Po těchto ekoteroristech nebude mít užitek nikdo !!!!!!  

0/0
23.8.2009 21:42

miroslav.kutal

Re: nejsem odbornik

A jaké jsou ty letité zkušenosti? Lesnícká věda je stará přes něco přes 200 let. To není ani tak dlouho, jak roste les na Pramenech Vltavy. Své "zkušenosti" a "užitek" mohou lesníci praktikovat v hospodářksých lesích téměř všude v ČR. Ale národní parky jsou tu mimo jiné proto, abychom mj. mohli pozorovat přirozené proce a vývoj lesa bez přímých lidských zásahů. Smrkové monokultury jsou problém, i na Šumavě, ale ne v prvních zónách. Tam je více méně přirozené zastoupení. A jak ukazují studie z ploch, které se  nechaly bez zásahu, les se zde zmlazuje lépe než na holosečích, kde se smrky napadné kůrovcem odsttraňovaly Viz např. http://sumava.drosera.cz/info/studieadokumenty/studieainfo/JonasovaPrach.pdf A "několiksetkilometrové vzdálenosti", kde kůrovec "páchá škody"  jsou další nesmysl. V tom případě by nemělo smysl dělat jakékoliv zásahy na Šumavě, protože kůrovci by se do ČR dávno stáhli ze Švédska nebo Rumunska. Takové oslabené monokulutury v nižších polohách, to by teprv byla pastva.

0/0
11.8.2009 17:56

miroslav.kutal

Díky

Díky všem, kumu se článek a líbil i ostatním za jejich "velmi duchaplné" názory. Skoro na nic se nedá rozumně reagovat, protože neobsahují žádné výtky k textu kromě obecných proklamací typu blouznivec, demagog apod. Ještě jsem přidal k článku jeden odkaz na Stanovisko vědců: k národnímu parku Šumava: http://www.jcu.cz/Members/bumbova/aktualni-tema-vyjadreni-vedcu-k-situaci-v-narodnim-parku-sumava/ Zároveň rozumím tomu, že na odobrnou debatu není v diskuzi prostor, hlubší zájemce o problematiku odkazuji například na odborný podklad  Hnutí DUHA: http://sumava.drosera.cz/info/studieadokumenty/studieainfo/podklad_pro_iucn_cz.pdf

0/0
10.8.2009 14:10

SID09

Re: Díky

Škoda, že jste neměl tolik odvahy, abyste zareagoval na jednotlivé příspěvky. Možná byste z diskuse vyšel poučen s tím, že možná i vaši vědci se mohou mýlit ( neb nemají dostatek sebereflexe ) a vaše odborné podklady hnutí jsou mnohdy naprosto chybné. !!!;-)

0/0
10.8.2009 14:19

miroslav.kutal

Re: Díky

Asi jste nepochopil, že nebylo na co reagovat. Nebo mám snad někomu znovu přepisovat, co jsem psal výše v  článku? Relatovně konkrétní výtku jsem zaznamenal jen jednu.

0/0
11.8.2009 18:02

EWCZ+

Re: Díky

No fajn, ale jak to tedy bude s tou stejnovekosti, kterou tak vycitate dnes jiz byvale Sumave? Pod temi sousemi vyrusta zase stejnoveky les.

0/0
30.8.2009 16:52

K-D

!

http://pernegr.blog.idnes.cz/c/26883/Lesnici-kontra-ochranci-prirody-proc-se-nemohou-dohodnout.html

0/0
10.8.2009 8:28

pavev1

Karma

Dobrý článek, s těch reakcí si nic nedělejte.

0/0
10.8.2009 8:04

SID09

Re: Karma

Myslíte jako reakcí autora blogu ?  ;-D;-D;-D ?

0/0
10.8.2009 8:20

astrudina

Tak konečně vím, jak vypadá blouznivec z hor

Článek, plný fantazií, které bohužel se autorovi a jeho parťákům podařilo na našem území realizovat a tak prakticky za deset let zničit lesy, které na Šumavě rostly staletí.

Teď se rozhlížejí, kde by se ještě vyřádili dál. ;-€

No, v beskydech jste se taky už řádně zadrápli, jenže tam vás zatím myslivci dokážou udržet v patřičkých mezích i s tou vaší vlčí hlídkou.

Co na tom, že pěstování dřeva a jeho kácení a využívání živilo tisíce našich předků, teď jsou všichni, kteří chtějí v lese těžit dřevo, odporní káceči a dřevaři a všechny lesy se musejí změnit v divočinu. To nechápete?;-D

0/0
10.8.2009 0:32

EWCZ+

Re: Tak konečně vím, jak vypadá blouznivec z hor

Presne tak. Proste se stalo najednou modou v evropske kulturni krajine vytvaret naprosto umele divocinu. V Britanii plati zemedelcum, kteri se rozhodnou sva pole a pastviny premenit v cosi, co ekologisti povazuji za puvodni porosty.

Nevim proc, ale mam takovy blby dojem, ze konecnym  vysledkem celeho snazeni bude Evropa bez poli, zarostla "puvodnimi" rostlinami, ale v tu dobu uz s naprosto nepuvodnim obyvatelstvem. A fakt chci videt (mozna uz jen z maleho oblacku kdesi nahore), jak si ti Arabasi a Africani s ochranou puvodnich biotopu poradi ;-D;-D;-D

0/0
30.8.2009 16:44

SID09

Přání otce myšlenky

Paner autore, myslím že hnutí Duha se se snaží konat dobro, stejně jako Jihočeské matky a další rádobyekoligické organizace. ve skutečnosti však pácháte zlo. Mnoho zla, aniž by jste si to vůbec uvědomovali. Vaše naivita hraničí místy až s tupostí. Fanatické zaujetí vlastní myšlenkou vám nedovoluje akceptovat názory druhých, natož pak letité poznatky. Bylo by pěkné, kdybyste ekologicky rozhodovali na vlastním majetku a nerozhodovali o státním ( nebo soukromém ) majetku, který vám nikdy nepatřil. Poznal jsem několik zelených aktivistů a poznal jsem, jací to jsou demagogové. Patříte k těmto demagogům, protože vše, co uvádíte jsou polopravdy, hraničící s účelovou lží. !!;-O

0/0
9.8.2009 20:55

radim36

Smrk a kůrovec

Ono s tím "kůrovcovým" cyklem je takové trochu zvláštní. Podle autora je normální, když smrk hyne kůrovcem a předpokládá se to. Protože se vyžaduje přirozená obnova, starý smrk padne a nové smrčky na jeho těle začnou růst. Jenže zásadní otázka je, v jakém věku by měly ty smrky padnout. Smrk poprvé začne plodit šišky se semny někdy ve věku 20 - 30 let.. V krajním případě, pokud mají smrky na tom místě zůstat, musí smrk aspoň pár let vysemenit, aby mohly vyrůst nové smrčky a teprve potom může řekněme 30 letý smrk padnout. Jenže problém je v tom, že produkční les musí růst 80 - 100 let, aby měl kvalitní dřevo. A kůrovec může být větrnými proudy zahnán klidně 100 kilometrů daleko, to je cca hodina, hodina a půl ve vzduchu, pro brouka nic moc. Co tedy s těmi chudáky, co vlastní produkční lesy do  vzdálenosti 100 - 200 kilometrů od takového semeniště kůrovce?

0/0
9.8.2009 15:26

radim36

Re: Smrk a kůrovec

 Stačí jeden dva suchší roky a z jejich perspektivního smrkového lesa, který za 40  - 60 let mají  těžit jejich potomci zůstane holina a pár hromad kůrovcem prolezlého palivového dříví bratru v ceně sotva tisícovka za kubík.  U nás na severní Moravě loni a předloni padaly pod kůrovcem už sotva 15 leté smrky, s průměrem dole u pařezu sotva 8 centimetrů...

0/0
9.8.2009 15:27

K-D

Re: Smrk a kůrovec

Rakušáci vyhrožují žalobou kvůli přemnožení kůrovce u nás - to také autor nezmiňuje. Na hromadách mrtvého dříví také nové stromy nerostou. Než se mrtvá dřevní hmota rozpadne, eroze odnese půdu, nebo alespoň budou vyplaveny všechny živiny.

0/0
9.8.2009 15:31

radim36

Re: Smrk a kůrovec

No, třeba zase v Jeseníkách jsem viděl ve vrcholových partiích, kolem Králického Sněžníku, že tam docela úspěšně smrčky sázejí do dřeva. Metr tak 20 cm silného polena vydlabou urpostřed na takových půl litru velkou dutinu, do ní nacpou zeminu a zasadí smrček, tak 3-4 smrčky do jednoho polena. Poleno pak položí do lesa na zem. Je to takových 12 let, co jsem tam byl.

0/0
9.8.2009 16:21

astrudina

Re: Smrk a kůrovec

On je hlavní problém, že většina těchto zemských škůdců (mají na svědomí miliardové škody na přírodě, které se budou napravovat staletí!), nemá žádné odborné vzdělání, jsou to samí teatrologové či mají husitskou teologickou nebo sociologii v Jinonicích. Ničitel Šumavy, Bláha z Hnutí Duha, je veterinář, to je pak těžké.:-/

0/0
10.8.2009 0:36

Cyberpunx

smíšené lesy

A nebylo by lepší na Šumavě sázet smíšené lesy, které tu byly před příchodem člověka a masivním kácením v 19. století?

0/0
9.8.2009 14:48

K-D

Re: smíšené lesy

I ve smíšeném lese na Šumavě má být hodně smrků. Takový les vysázeli kousek od zmiňované "prožitkové" stezky na Březníku. Výsledek - normální zdravý mladý les. Vedle - mrtvé pahýly stromů. Ale autor tuhle informaci (snad úmyslně) neuvádí.

0/0
9.8.2009 15:21

viveka77

Dobrý článek

Díky a karma. :-)R^

0/0
9.8.2009 12:47

K-D

Biolog????

Snad soutěžní článek o tom, kolik chyb se dá do textu nastrkat.

0/0
9.8.2009 7:49

viveka77

Re: Biolog????

Jakých chyb? Doufám, že nemyslíte gramatické.

0/0
9.8.2009 12:47

K-D

Re: Biolog????

Pouze faktické. Ale důvodem je možná zaujatost autora. Už srovnání našeho území a rakousko-německé strany je nesmysl. Srovnávat pláně s jihozápadním svahem je nesmysl. Takových věcí je v článku spousta. Navíc nesrovnává místa, kde byl les obnoven a místa, kde se pěstuje kůrovec.

0/0
9.8.2009 13:47

miroslav.kutal

Re: Biolog????

Každé místo zemi není srovnatelné s jiným, už z principu protože má každé jinou geografickou souřadnici. Ale máte pravdu, stejně tak nejsou plně srovnatelný Bavorský a Šumavský národní park. Protože je většina bavorského parku v nižších polohách, je tu průměrně vyšší teplota a nižší srážky - tedy podmínky, které více vyhovují kůrovci a méně srmkům. Přesto se les objeuje. A že by se kůrovec choval podle státní hranice, na to doufám také nevěříte. Více v publikaci http://sumava.drosera.cz/info/studieadokumenty/studieainfo/podklad_pro_iucn_cz.pdf

0/0
10.8.2009 14:17

mom

krásné

R^

0/0
8.8.2009 23:57

Martin V

Re: krásné

Fakt? Není to trochu mimo? Třeba ten obdiv k novému porostu opět ze smrků, je takový zvláštní.Rv

0/0
9.8.2009 0:01

SID09

Re: krásné

MOM i autor jsou úplně mimo. Neví asi o pěstování lesa vůbec nic. Se svými názory patří tak nanejvýš do mateřské školky. !!;-O

0/0
10.8.2009 7:22

pavev1

Re: krásné

Máte pravdu vědci říkali, že se má kácet, tak je to správné.

0/0
10.8.2009 8:03

SID09

Re: krásné

Pavědci zase tvrdí, že nejlepší je nechat celou planetu úhorem !  !!;-D

0/0
10.8.2009 8:22



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.